Historie MHD Tábor
Výzva - pomozte stránkám: Pro tuto stránku bych potřeboval podklady. Pokud byste
někdo měl nebo věděl něco z historie MHD Tábor a byl byste ochoten mi to napsat či zapůjčit, napište mi prosím na
pauto@centrum.cz, nebo přímo ze stránek.
Budu velmi rád za všechno. Děkuji Vám všem
Josef Janoušek
...
Regulérní MHD byla v Táboře zavedena v roce 1959, protože vznikla potřeba propojit rozrůstající se městské
části s průmyslovými podniky i mezi sebou navzájem. Od počátku je hlavním přepravním proudem směr Tábor -
Sezimovo Ústí - Planá nad Lužnicí, doplněný dalšími přilehlými obcemi a okolními částmi. Dříve byly linky
označeny čísly 1 - 5, později se přešlo na označení dvoucifernými čísly. Desítková číslice zde označuje směr a
jednotková konkrétní linku.
Provozovatelem MHD byl od počátku ČSAD České Budějovice, n.p. - dopravní závod 208 Tábor. Po privatizaci v
roce 1998 vznikla firma Comett Plus spol. s r.o., která MHD provozuje dodnes. Divize MHD Comett Plus věnuje
městské dopravě velkou péči a ta tak snese srovnání i s MHD ve městech, kde ji provozují specializované firmy
- dopravní podniky.
Autobusy jsou od počátku v městském provedení. Ze standardních se dříve se dodávaly Š706RTO, ŠM11 a Karosy
B731/B732, dobře známé i z jiných měst. Později přibývaly novější, Karosa B832, B932E, B952 a B952E i
nízkopodlažní Citybusy a Citelisy. Táborská MHD je a vždy byla charakteristická provozem kloubových autobusů.
Byla jedinou MHD v jižních Čechách, kde jezdila kloubová ŠM 16,5. Premiéru v rámci jižních Čech si zde odbyly
Ikarusy 280, Karosa B741, kloubové Citybusy i Citelisy. A nízkopodlažní kloubový Ikarus 417, který je v Táboře
od roku 1999, je dokonce jediný svého typu v ČR.